Türkiye’nin En Değerli 100 Markası, Bir Nike Etmedi

0
43

Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 2018’de 27.5 milyar dolarla 28 milyarlık Nike’a ulaşamadı. En değerli 500’e tek şirket çıkaramayan Türkiye’yi Çin 33’e, Almanya 15’e katlıyor.

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın yayımladığı “Brand Finance Turkey 100” çalışmasına göre Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 27.5 milyar dolar oldu. Buna göre Türkiye’nin en değerli 100 markası, 2018’de marka değeri 28 miyar 30 milyon dolar olan Nike’ye ulaşamadı. Rapor, Türkiye’nin katma değeri yüksek ürünler üretip küresel bir marka yaratma konusunda oldukça geri kaldığını teyit etti.

Kuruluşun dünyanın en değerli 500 markasını listelediği Brand Finance Global 500’ün ilk sırasında yer alan Amazon’ın değeri 150.8 milyar doları geçiyor. Amerika’daki markaların toplam değeri 2 trilyon 527.7 milyar dolar iken, Çin 911.5 milyar, Almanya 409.4 milyar, Japonya 407 milyar, Fransa 208.2 milyar dolarlık marka değerine sahip. Buna göre marka değerinde ABD Türkiye’yi 92’ye, Çin 33’e, Japonya 14.8’e, Almanya 15’e, Fransa 7.5’e katlıyor.

Öte yandan kurlardaki artışların da Türkiye’nin önde gelen markalarını olumsuz etkilediği görülüyor. Kuruluşun 2017 raporuna göre Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 2017’de 27 milyar 406 milyon dolardı. Buna göre Türkiye bir yılda neredeyse yerinde saydı. Diğer yandan marka değerinin 2013’te 31.2, 2014’te 30.8, 2015’te 34.4, 2016’da 29.3 milyar dolar olduğu görülüyor. Öyle ki son dört yılda Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri 6.9 milyar dolar eridi. Bu, yüzde 20 düşüş anlamına geliyor.

Kaynak ve Devamı…

[Toplam:4    Ortalama:4/5]

CEVAP VER

Yorum
Lütfen isminizi girin