Üniversite Sınavlarına Gireceklere Altın Öneriler

0
446

Üniversite sınavına haftalar kaldı. Kalan sürede kurumlar veya öğrenciler doğru yanlış, verimli verimsiz birçok program uyguluyor. Amaç son dönemi en verimli biçimde geçirip sınavdan en iyi sonuç almak. Biz de bu dönemi en iyi biçimde değerlendirmek isteyenlere altın önerilerden oluşan bir yol haritası hazırladık. Şimdi sizinle bunları paylaşalım:

1. Yoğun programa eksiklerinizi tespit ederek başlayın. Hangi konudan ne kadar eksiğiniz olduğunu bilirseniz daha verimli çalışır, eksiğiniz olmayan veya az olan konulara gereğinden fazla zaman harcamazsınız.

2. Konuların özellik ve formüllerini eksiksiz ezberleyin. Sınavdaki birçok konunun bilgi ağırlıklı ve bilgiyi yorumlayan sorulardan oluştuğunu unutmayın.

3. Haftalık çalışma saatinizin % 30-40’ını en iyi bildiğiniz, sorularını rahat ve doğru çözdüğünüz konulara ayırın. Bilmediğiniz veya az bildiğiniz konulara tüm vaktinizi harcayıp iyi bildiğiniz konuları unutmayın, o konuların sorularını çözme pratiğinizi de kaybetmeyin!

4. ÖSYM’nin 2009-2017 yıllarında sorduğu üniversite ve ALES Türkçe-Matematik sorularını çok iyi inceleyin. O sorulardaki bilgi, işlem ve dikkat yoğunluklu soruları iyi tahlil edin. Çözdüğünüz soruların aynı kalitede olmasına özenin.

5. Çok soru çözmek yerine çözmekte en çok zorlandığınız, zaman kaybettiğiniz, dikkat veya işlem hatası yaptığınız sorulara yoğunlaşın.

6. Haftada bir  TYT, bir AYT denemesi çözün. Bu sınavları gerçek sınavdaymış gibi ciddi ve dikkatli çözün. Sınavdan sonra eksiklerinizi tespit edip onları hemen giderin.

7. Çalışırken mutlaka süre tutun ve zamanı iyi yönetin. Ders çalışırken mutlaka çevrim dışı olun, müzik dinlemeyin!

8.  Sınavda bilgiye dayalı sorulan fen, sosyal, edebiyat konularından birini yatmadan bir saat önce okuyup öyle uyuyun. Sabah kalkar kalmaz ilk işiniz gece uykudan önce okuduğunuz koyunu tekrar okumak olsun.

9. Sakatlanma riski yüksek fiziksel etkinliklerden uzak durun. Hava durumunu gözetip giyiminize dikkat edin. Durduk yere sakatlanıp, hastalanıp bir veya birkaç hafta kaybetmeyin.

10. Uyku, beslenme ve ruh durumunuza dikkat edin.

* Günde en az 6 saat uyuyun.Her gün aynı saatte uyuyup uyanın. Yatağınıza cep telefonu veya herhangi bir cihazla girmeyin.

* İyi ve kaliteli beslenin. Ağır ve çok yağlı yiyeceklerden uzak durun. Kıvam ve kararında vitamin, protein, yağ ile karbonhidrat alın. Vitamin ve karbonhidrat için mevsim meyveleri tüketmenizi öneririz.

* Ruh sağlığınız için mümkün olduğunca hayal ve yaratıcılığınızı besleyecek enstrümantal, enerjik müzikler dinleyin.

* Gamlı baykuş, umutsuz, kendine ve başkalarına inancı olmayan tiplerden uzak durun.

* Kendinize : “Sabır, istikrarlı, kararlı ol; başaracaksın!” diye bol bol telkinde bulunun.

[Toplam:22    Ortalama:4.7/5]

CEVAP VER

Yorum
Lütfen isminizi girin